تحقیق و توسعه

از سالها پیش تاکنون، واحدهای تحقیق و توسعه بعنوان زیر بنای رشد و توسعه واحدهای صنعتی معرفی شده اند و کشورهای پیشرفته در راستای گسترش این واحدها در بخش اقتصادی خود اقدامات جدی انجام داده اند. تجارب چند دهه گذشته نشان می دهد آن دسته از سازمانهایی که ارتباط بین علم و فناوری را در عمل برقرار کرده اند از رشد سریعتری نسبت به سایرین برخوردارند.


کارخانجات دانش بنیان دسترنج رضابافت در راستای نیل به این هدف در سال ۱۳۹۳ اقدام به راه اندازی بخش تحقیق و توسعه خود نمود. این گروه موفق گردید تا در طی زمان دو سال تحقیقات موثری را در بخش ذوب ریسی و سایر بخش های مرتبط انجام دهد. نتایج این تحقیقات که با همکاری سازمان های معتبر علمی در ایران انجام گرفته است، در مجلات معتبر علمی جهان چاپ گردیده است که در لینک های زیر قابل مشاهده می باشند. همچنین با مساعدت ها و حمایت های مدیریت محترم عامل شرکت، گروه تحقیق و توسعه در حال انجام پروژه های علمی مشترک با کشور آلمان می باشد.


۱- عنوان پروژه: کاربرد منسوجات پلی استری لایه نشانی شده با نانوذرات فتوکاتالیستی با هدف حذف رنگزاهای راکتیو از پساب صنایع نساجی (مشاهده مقاله)


لازم به ذکر است که این پروژه با همکاری اساتید دانشکده نساجی پلی تکنیک، گروه محیط زیست پژوهشکده رنگ ایران و دانشکده نساجی دانشگاه علوم و تحقیقات تهران انجام پذیرفته است.


۲- عنوان پروژه: کاربرد تکنولوژی پلاسمای هوا در افزایش خواص فتوکاتالیستی منسوج پلی استری لایه نشانی شده با نانوذرات اکسید روی و دی اکسید تیتانیوم (مشاهده مقاله)


این پروژه نیز با همکاری گروه محیط زیست پژوهشکده صنایع رنگ ایران و دانشگاه Manitoba کانادا انجام گرفته است.


برخی از امکانات علمی این گروه بشرح زیر می باشد:


ویسکومتر آزمایشگاهی ۴ اسپیندل


اسپکتوفتومتر دو پرتویی یونیکو


فتوراکتور هوشمند


pH meter


COD meter